2. 1. 2019

Ve čtvrtek 13.12. měla rada na programu pouze 9 bodů, z nichž nejdůležitějším bylo projednání kompletní zadávací dokumentace na veřejnou zakázku zadávanou v nadlimitním otevřeném řízení na akci „Nová základní škola v Jesenici, Zdiměřice“.

Rada doporučila nadcházejícímu zasedání zastupitelstva ze dne 17.12.2018 ke schválení znění kompletní zadávací dokumentace, složení hodnotící komise a přidělení šifrovacích klíčů. Dokumentaci zpracovala společnost Tenderpoint, která předmětnou zakázku pro město administruje na základě příkazní smlouvy, a jejíž odborný zástupce je odpovědný za kontrolu procesů průběhu veřejné zakázky. Finální úpravy proběhly na podnět kontrol zadávací dokumentace dotačních úřadů MŽP (SFŽP) a MŠMT. Doba výstavby nové školy by měla být maximálně 17 měsíců, z čehož vyplývá doba pro zahájení stavby 04/2019 pro případ, že provoz školy bude zahájen k 1.9.2020. Finanční prostředky vyčleněné na stavební práce a dodávky pro roky 2019/2020 se předpokládají ve výši 370 000 000,- Kč bez DPH, tj. 447 700 000,- Kč vč. DPH.

Rada schválila uzavření Dohody o narovnání smluvního vztahu se společností Pontex na vypracování projektové dokumentace na akci postupné rekonstrukce sedmi mostků přes Botič v lokalitě Osnice. Znamená to, že město ukončí spolupráci s danou firmou a vyrovná firmě náklady spojené s vypracováním dokumentace k územnímu rozhodnutí. Jednalo se o smlouvu z března 2017, která byla na základě předchozího zadávacího řízení uzavřena na předmětnou akci. Během zakázky však došlo ke značným prodlevám ze strany zhotovitele, které bylo podle názoru vedoucího Odboru správy majetku způsobeno nedostatečným úsilím zhotovitele při získávání majetkoprávních dokumentů. Část díla byla zhotovitelem předána včetně veškerých souvisejících dokumentů a město za to uhradí částku ve výši 171500,- Kč bez DPH. Firma na dohodu přistoupila.

Rada města dále schválila smlouvu o poskytování služeb v oblasti BOZP a PO s dosavadní firmou, která měla smlouvu jen do konce roku 2018. Jedná se o služby požární ochrany a BOZP v objektech města Jesenice: Městského úřadu, Požární hasičské zbrojnici v Osnici, Dílně čety v ul. Sluneční 317, Rybářském spolku ve Zdiměřicích, Kapličce v Jesenci, Zdravotním středisku v ul. Budějovická 303, Informačním centru v ul. Budějovická.

Rada dále schválila prodloužení smlouvy s firmou Alkom Security a.s., jež zajištuje servis, kontrolu, revize elektronické požární signalizace EPS na městském úřadě, informačním centru a v kapličce v Jesenici. Důvod prodloužení pouze o půl roku je ten, že odbor OSMIŽP připravuje výběrové řízení na zabezpečení objektů města Jesenice, na jehož základě bude vybrán dodavatel služeb na ochranu objektů města Jesenice /EPS a EZS/.

Rada dále schválila vydání Směrnice č. 2/2018 k odtahování vozidel. Směrnice byla vydána jako reakce na komplikovanou dopravní situaci u ZŠ v Jesenici během vánočních trhů.

Rada schválila příspěvek spolku působícímu v lokalitě Kouty na kastraci a veterinární ošetření toulavých koček. V posledních letech se navýšil počet divokých koček v chatové oblasti Kouty. Podařilo se odchytit 5 dospělých koček a ty se nechaly vykastrovat. V této činnosti je nutno pokračovat.

Na závěr rada schválila příkaz k provedení inventarizace za rok 2018, plán inventarizace za rok 2018 a pokyny pro provádění inventarizací majetku města Jesenice a organizací jím zřízených.

Výpis z usnesení Rady města Jesenice najdete na webu pod č. 51/2018.

Ve čtvrtek 20.12.2018 měla rada na programu celkem 16 bodů.

První tři body se týkaly plánované výstavby nové ZŠ ve Zdiměřicích. Rada zrušila usnesení ze srpna 2018 ohledně vypsání veřejné zakázky na technický dozor stavby a BOZP a pověřila OSMIŽP rozdělit zadávací dokumentaci předmětné veřejné zakázky na dvě části za účelem realizace dvou zadávacích řízeních ve zjednodušeném podlimitním režimu: „Nová základní škola Jesenice, Zdiměřice, TDS“ a „Nová základní škola Jesenice, Zdiměřice, BOZP“.

Dne 29.05.2018 byla uveřejněna první výzva k podání nabídek předmětné VZ ve zjednodušeném podlimitním režimu. Ten byl zvolen po provedení předběžných tržních kalkulací, ze kterých vyplynulo, že limit 2 mil. Kč bez DPH pro zakázku malého rozsahu by mohl být překročen a udržování nízkého finančního limitu pro důležitou kontrolní činnost zadavatele by bylo kontraproduktivní.

Do této VZ se nepřihlásil žádný dodavatel, a to ani po opakované výzvě (16.07.2018).

Kromě uveřejnění na profilu zadavatele bylo přímo osloveno 11 dodavatelů, přičemž hlavní překážkou se ukázala termínová neukotvenost realizace stavby – v té době vázaná na vyjádření dotačních orgánů k celkovému projektu.

Od původního záměru – mít k dispozici pracovníka TDS už při tvorbě ZD pro stavbu nové ZŠ se tedy ustoupilo a bylo schváleno uveřejnění této VZ současně s VZ na realizaci stavby.

Dokumentaci zpracovala společnosti Tenderpoint na základě příkazní smlouvy, od následné externí administrace se ale poté odstoupilo (opakované výzvy by administraci zbytečně prodražovaly) a další proces bude prováděn referenty MÚ.

Výhodou rozdělení VZ je, že se mohou samostatně účastnit zejména druhé části pro BOZP i společnosti, které se na tento obor specializují (nemusí být poddodavatelé), nevýhodou je volba podlimitního režimu, který vzhledem k povinnému elektronickému zadávání může část těchto dodavatelů odradit.

Rada obdržela cenovou nabídku od společnosti HEXAPLAN International, spol. s r. o. na dokončení projektové dokumentace na výstavbu MŠ v Horních Jirčanech a byla podána žádost o změnu stavby před dokončením. Město zakoupilo v roce 2016 pozemek s projektem na hostinec. Původní záměr byl pro dům pro seniory. V roce 2018 se v jeho půdorysu, kterým jsme limitováni také kvůli kapacitě ČOV, začala projektovat MŠ pro 80 dětí v přízemí a byty v patře. V současné době je v jesenických MŠ údajně kolem 20 dětí z Horních Jirčan. Rada se rozhodla tento bod zatím odložit s tím, že nové komise rady dostanou za úkol společně nalézt nejsmysluplnější projekt pro tento pozemek města. Rada města nechce zvyšovat dopravní zátěž výstavbou mateřské školy v místě, kam by se většina dětí musela dovážet a to proti přirozené cestě rodičů směrem na Prahu.

Dalším bodem mělo být schválení závěru hodnotící komise a výsledek veřejné zakázky malého rozsahu akce „Veřejné osvětlení cyklostezka Zdiměřice – Drazdy“.

Při studiu podkladů a na základě podnětu občana V.Z., který jsem na radě prezentovala, bylo zjištěno, že navržené osvětlení má poměrně vysokou chromatiku 3000 K a 4000 K. Zadání bylo projednáno s Policií ČR a údajně bylo součástí jejich požadavku na osvětlení Hrnčířské. Nejde tedy o obdobnou situaci jako u osvětlení chodníku mezi Kocandou a Mladíkovem podél Říčanské, protože ta už osvětlena je.

Rada tento bod odložila, protože se přihlásilo poměrně dost zájemců a do plánované realizace v dubnu zbývá dost času. Vedoucí OSMIŽP osloví v lednu projektanta, zda bude technicky možné chromatiku snížit.

Rada schválila smlouvu s novým provozovatelem školního autobusu od 7.1. do 28.6.2019 s firmou DATA AUTOTRANS s.r.o. za 1 209 201,- včetně DPH. Rada vzala na vědomí, že se nepodařilo získat dotaci v rámci projektu WiFi4EU. Zájemců bylo příliš mnoho, poukázek pouze 15. Do roku 2020 by ale měly následovat další 4 výzvy a mezi 6-8 tisíc obcí členských států EU by mělo být rozděleno 120 mil. EUR. Rada schválila ukončení pachtovní smlouvy s AGRO Jesenice na pozemek, který v listopadu 2018 město zakoupilo. Město má v plánu na tomto pozemku vybudovat asfaltovou komunikaci v lokalitě na Šátalce.

Na základě výsledku společného ústního projednání akce „Novostavba běžecké dráhy s doskočištěm a vrhačským okruhem v areálu ZŠ Jesenice“, rada souhlasila s výlučným užíváním multifunkčního hřiště, nové běžecké dráhy s doskočištěm a vrhačským okruhem pro školní děti, tj. zákaz neomezeného vstupu pro veřejnost, v souladu s projektem.

V uplynulých 2 letech, kdy bylo hřiště veřejnosti k dispozici se nepodařilo zabezpečit pořádek na hřišti a nepředešlo se ničení vybavení. Vzhledem k tomu, že se toto opatření neobejde bez kritiky veřejnosti, má vedení města v plánu během 2 let vybudovat sportoviště pro veřejnost na pozemcích města.

Rada města schválila Dodatek č. 3 ke Smlouvě o poskytování služeb se společností ÚVT, s.r.o. Uzavřením tohoto dodatku bude prodloužena doba plnění služby do 31.03.2019 v nezměněném objemu plnění s tím, že zhotovitel je obeznámen se situací, že v průběhu 1. čtvrtletí 2019 bude aktuálně vypsáno výběrové řízení na poskytování služeb ve stanoveném rozsahu.

Další body se týkaly schválení dodatků smluv k prodloužení nájmu v městských bytech na dobu určitou. V bytech bydlí učitelé, strážníci Městské policie a pracovník čety.

Rada města schválila novou povodňovou komisi ve složení: Ing. Pavel Smutný – předseda, Ing. arch. Iva Řehulková – 1. místopředsedkyně, Martin Kuruc – 2. místopředseda, Jiří Hykl, Jiří Michna, Jaroslav Vaněček, Bc. Martin Kolín, Jan Svoboda.

Na závěr vzala rada na vědomí pozvánku na shromáždění vlastníků jednotek Cedrová 1463, Jesenice u Prahy, které se bude konat ve čtvrtek 20. 12. 2018. Město v objektu vlastní bytovou jednotku, kde bydlí učitelka ZŠ Jesenice.

zapsala Jana Vidímová
radní Jesenice zvolená za Zelené

Jste spokojeni s našim informačním servisem o dění v Jesenici a jejím okolí, které pro vás zdarma a v našem volném čase připravujeme? Nebo sympatizujete s našimi názory a cíli a chtěli byste nás v další práci podpořit? V takovém případě budeme moc rádi, když zvážíte zaslání drobného finančního daruna transparentní účet Strany zelených. Jen s vaší pomocí můžeme zlepšovat poměry v naší Jesenici!